söndag 11 december 2011

Jippiiiee idag orkade jag dammsuga!

Hua - vilka hemska dagar det har varit med migrän som snällt delat med sej av illamående och kräkningar och dålig mage. Unnar jag ingen. Efterdyningarna sitter visserligen i, men man blir som en ny människa när smärtan och illamåendet släpper, om än lite mer som en potatismosmänniska i skallen. Men det står jag lätt ut med i jämförelse med alternativet.



Vi blev bjudna på ett suveränt julbord på O'Learys av Gävleborgs Zoo i torsdags och jag kände redan på väg in till Gävle att min nacke protesterade. Tyvärr kopplade jag inte ihop det med begynnande migrän, men i efterhand inser jag att det var ett typiskt symptom för migrän. Men kvällen var kanon-rolig och maten supergod och jag hade inte minsta tecken på huvudvärk!! :))

Hade jag vetat hur jag skulle må dagen efter hade jag kanske hoppat över chokladmoussen, ribs'en och allt annat som säkert hjälpte till att framkalla migrän, eftersom den redan hade satt igång... meeeeen det insåg jag inte förrän dagen efter. Det var som om jag hade partajat ordentligt, kruxet var att det var JAG som var nykter och chaufför under julbords-kvällen.

På väg till bilen för att åka hem gick vi förbi butiken och titta vilka små vackringar det finns där!


Sköldis-bebisar


Nu börjar skallen och magen ordna till sej - jag har sovit 80 % av tiden de senaste två dygnen - och har ändå lyckats få liiiite gjort mellan varven när Eeze-tabletterna lindrat tillståndet en aning. Dammsugit bl a, nåt som måste göras minst en gång om dagen för att hålla dammråttorna på avstånd.

Stackars hundarna har verkligen inte heller haft roligt när jag varit immobiliserad. Ut i hundgården och rastat sej själva, som tur är har de ändå fått nån enstaka promenad när Tommy varit hemma från jobbet. Han har slitit en hel del när jag har varit "off".



Igor och Fifi

Jessi
  
Grim och Chili


Jätteroligt är det att vi fått ut Jessi/Klasse-parningsannonsen på hemsidan, OCH fått intresseanmälan på valpar från några valpspekulanter. =) Jag får sätta mej vid telefonen och ringa runt lite här framöver för att höra hur funderingarna går. För funderingar finns det alltid.







Bilder på några av dom som verkligen trivs utomhus.

Fifi, Bella, Jessi, Sara

Fifi

Sara, Diva
Jessi, Bella

1 kommentar:

  1. Åhh nej! Inte migrän... Har också den där skiten, typ en gång per år, som tur är. Och folk tror att det är "huvuvdvärk" - Ha, man vore lycklig om det bara var huvudvärk : )

    Kul med en blogg, den ska vi följa. Hoppas nu att 2012 bär med sig mycket gott!!

    / Anders & Klara

    SvaraRadera