måndag 5 november 2012

Flyttat vänner - 29-30/10 2012


Mina längsta resor under ett år brukar vara mellan olika hundkappbanor. Det hade säkert kunnat bli så i år med, men det kändes mer viktigt att få göra något för någon annan för en gångs skull.

Så i år blev den längsta resan en flyttresa mellan Piteå och Uppsala med varierande väder - från snöstorm till solsken, med var sitt fullpackat stort släp på bilen, Lotta och jag. Känns lite overkligt att flytta en hel lägenhet sådär, fast allt jobb blir ju kvar till efter flytten ...då allt ska i ordning igen...

Strax norr om Gävle, på väg norrut, passerade jag mer än
en olycka och här gick det väldigt sakta förbi bärgare
och polis som  höll på att röja upp i värsta snöyran.

Vi Höga Kusten såg det mer hoppfullt ut -
jag verkade åka mot solen :)))

Kan inte låta bli att fota den, varje gång jag passerar...
Några svanar gick intill vägen.

En familj tror jag, två vita med tre grå i släptåg söderut.

Stannade för en första rast mitt mellan Umeå och
Skellefteå, bilen har fått ny färg. :)

Framme i Piteå och vid vagnsuthyraren.
Vi tog det mest Hallowen-inspirerade.


Lägenheten inte utpackad i släpen ännu och
vackra Zorinne och Evita laddar med vatten.


Vi fick låna sovplats för några timmar hos en vän i lillpite
och här flyttas det sista ut till bilen innan det bär av söderut.


 Vi puttrade iallafall fram i max tillåtna hastighet 80 km/t ...när vägen tillät det. Vilket den oftast inte gjorde pga av snön i början, och såklart av lasten... så farten blev ca 70-75 km/t och det tog några timmar innan vi var framme. Men en rolig erfarenhet var det!



Väl framme i Uppsala och vid nya lägenheten hade vi en timme på oss att lasta ur och lämna vagnarna. *pust - stryker svetten ur pannan av bara tanken*
Men - vi hann. :-)

Jag orkade konstigt nog inte köra en meter till efter det.
Jag blev kvar i Uppsala till dagen efter och vi hann fixa lite av varje och hann med en promenad i underbart solsken. Och jag är så glad att jag hade kameran med.

Den bruna skönheten är Fia, greyhound - Izzys förstfödda.
Den vita lurvtussen heter Azita och är världens goaste Jack Russel, Fias kompis.
Och i blått täcke är madam Mocca, whippet.

















2 kommentarer:

  1. Åååhhhh, herregud, nu blev det en "pust-känsla" igen... Ja, det var ett äventyr som heter duga!!
    Jag är så oändligt tacksam och glad över att ha dig som vän Katarina. Du är en ÄNGEL!
    10000 tack för ALLT!! Du är bäst.

    Kram från en trött, numera Upplänning (igen) :-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsego' vännen.
      Och nu är du ju på så mycket bättre avstånd än du var ...tidigare i år ....nu kan man t o m "bara åka förbi" om man har lust och du vill ha påhälsning! :)))
      Kraaam!

      Radera