fredag 24 februari 2012

Ur led var tårna

Nån som behöver hjälp med att lägga tår tillrätta?
Som gått ur led alltså.
Jag känner mej som ett nyblivet proffs i ämnet (visserligen något förskräckt) efter Katla/Izzy/Bella-prommisen igår.

Izzy visade övertygande att hon börjar komma i sin gamla form igen - hon satsade stort och forcerade ett stenröse i 190!
 :o
Borde varit både ett och två ben brutna, men vi har skyddsänglar däruppe ...som tidigare själva varit i röset och som nog såg till att mildra skadorna en aning. ♥♥

Izzy ...ja hon var lika glad för det - pep när jag drog den ena tån rätt, den andra verkade inte kännas nåt speciellt. Sååå, nu har jag testat det också, förstå gången det hänt "mej". ...konstigt egentligen ...med tanke på alla tår vi har i familjens hundflock!

Här kommer Izzy ...innan hon hittade stenröset.
Nu får hon gå med tejpade tår några veckor för vi vill ju
inte behöva lägga tårna tillrätta mer än första gången, helst.

2 kommentarer:

  1. Vackra vackra mamma Izzy...!
    Jag ska bli lika snabb som du en dag.
    Kram från elektriska dottern Fia i norr. <3

    SvaraRadera
  2. Fia Fia Fia ♥ ...du kommer bli snabbare än jag, med din envishet och vilja kan jag inte tro något annat!! //Nospussar från mamma Izzy

    SvaraRadera