lördag 19 november 2011

Gjorde min dag!!

Idag, på Gävleborgs Zoo när jag jobbade, kom en kvinna fram och frågade mej "Är det du som känner Oliver?"
Förvirrad som jag var fattade jag först inte vad hon menade - tills jag såg att hon höll i ett koppel med en gul hund i den andra änden. Åååå Oliver! Det var ju Oliver! Honom hade jag inte träffat på flera år innan den här sommaren. Chili och Teas vackra vackra vackra kullbror Oliver! Störst i kullen och ståtlig och fin.

Jag mötte honom första gången i  år med kvinnans dotter för några månader sedan, utanför butiken. Den gången blev han så glad och tokviftade på svansen och pussades så mycket han kom åt. Underbart! Kvinnans dotter blev ganska fundersam över Olivers beteende mot en för henne helt främmande människa. Men han är ju greyhound - såna gör inget annat än älskar människor. =)

Efter den gången/mitt första möte med Oliver på flera år, har kvinnan och Oliver varit in och sökt mej ett par gånger under sommaren ...när jag inte jobbat. :/
Nu lyckades hon och Oliver äntligen komma in när jag jobbade.

DET mötet gjorde min dag, jag ler än!!!! =))

Så här ser han ut idag - "Oliver" Peagreen Golden Quick född 10 mars 2005

Eva och Tessan lyckades med att kombinera ihop en fantastiskt social och trevlig kull. Forrest Fairy födde 7 valpar efter Winzton den 10 mars ´05. På banan hade de vinnarskallar hela bunten, och alla 7 alltid så glada!! Sammanlagt gjorde de 199 starter och av dom 199 stod de på pallen 141 gånger med fördelningen 45 vinster, 51 andraplatser och 45 tredjeplatser.

Några av kullens 45 vinster kom i:
  • Damernas Sprint
  • Breeders Oaks försök, tangerat banrekord
  • Easter Rose Bowl Final
  • ANF Precept Mälartrofé semifinal
  • Tik-SM försök
  • Svenskt Greyhound Derby försök
  • Poppies Cup Final
  • Slaney Steppie Sprint
  • Breeders Oaks försök
  • Breeders Oaks Final
  • Azzez Marramas Cup Final
  • Gilgarry Luke Race
  • Trollrace
  • Mellansvenska Trofén Final
  • Friggas Foppas Lopp
  • Puppy Derby försök, (fotofinish-tvåa i Finalen mot Yaggawagga)

2 kommentarer: